Koła naukowe na UŁ
Poznaj nasze nowe centrum administracji kołami naukowymi! Najważniejsze informacje, instrukcje, formularze, opisy działań i wszystkie dokumenty - to wszystko w jednym miejscu! Mamy już na Uniwersytecie Łódzkim ponad 140 kół naukowych. Dołącz do nich lub załóż nowe - nigdy nie było to takie proste!
Aktywacja linków już niedługo!
NOWA STRONA KÓŁ NAUKOWYCH NA UŁ!
Wraz z powstaniem nowego zarządzenia Rektora w sprawie: zasad rejestracji, funkcjonowania i finansowania kół naukowych w Uniwersytecie Łódzkim wszystkie najważniejsze informacje będą zawsze dostępne na obecnej stronie. Od lutego wszystkie funkcjonalności i cała administracja waszymi kołami będzie w jednym miejscu. Założenie i prowadzenie koła jeszcze nigdy nie było takie proste!
Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących
Od nowego roku wraz z powołaniem nowej jednostki Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących wszelkie sprawy studenckie załatwicie z nami! Nasz zespół składa się z doświadczonych i oddanych swojej pracy profesjonalistów gotowych do wsparcia Cię odpowiednio do Twoich potrzeb. Specjalnie na wasze potrzeby cały proces rejestracji i prowadzenia kół naukowych został odświeżony i zdigitalizowany.
PROCESY
Na nowych stronach dotyczących kół naukowych będziecie mieli możliwość przeprowadzenia wielu działań - właściwie to prawie wszystkich! Poprzez nasze strony załatwicie:
- Rejestrację nowego koła naukowego
- Zaktualizujecie dane już istniejącego koła naukowego
- Złożycie wszystkie rodzaje sprawozdań
- Złożycie wnioski o dofinansowanie rektora
Czy to już wszystko? Nie, mamy dla Was w planach więcej funkcjonalności i pomysłów, ale na to przyjdzie jeszcze czas.
WZORY DOKUMENTÓW
Wszystkie wzory dokumentów dot. wszystkich procesów związanych z kołami naukowymi będą dostępne tutaj. Proszę jednak pamiętać - są to tylko wzory! Większość procesu będzie realizowana z pomocą formularzy on-line. Dokumenty dostępne tutaj są wstawione tylko poglądowo.
Wzory dostępne już wkrótce!
IDEA KÓŁ NAUKOWYCH
Koła naukowe angażują się w różne inicjatywy: organizują warsztaty, obozy naukowe i zagraniczne wyjazdy, konferencje i imprezy, spotkania ze znanymi osobami, czy też akcje charytatywne. Studenci współpracują z pracodawcami i organizacjami zewnętrznymi, podejmują działania na rzecz społeczności lokalnej, a także krajowej i międzynarodowej. Przynależność do koła naukowego daje także możliwość realizacji własnych pomysłów i inicjatyw. Koła naukowe stwarzają wiele możliwości rozwoju. Aktywność na wielu polach pozwala na szlifowanie umiejętności i zdobywanie nowych kompetencji, poszerzanie horyzontów oraz pozyskiwanie cennych kontaktów. To zdobywanie nowych doświadczeń przydatnych budowaniu swojej kariery zawodowej.
Koła naukowe tworzą ludzie. Mają wspólne zainteresowania, są ciekawi świata i otwarci na współpracę. Dołączenie do tej społeczności to szansa na nowe, interesujące znajomości, często przyjaźnie na całe życie.
To niesamowita przygoda. Możesz być jej częścią!
CYKL ŻYCIA KOŁA NAUKOWEGO
Czyli skrócona instrukcja administracji kołem naukowym
By założyć koło naukowe należy:
- uzupełnić formularz danych niezbędnych do przygotowania odpowiednich wniosków/dokumentów
- przesłać skanem podpisaną dokumentację.
Tę fazę cyklu koła naukowego znajdziesz TUTAJ.
Tak samo jak pory roku przemijają tak samo bywa ze składem osobowym, dokumentami, opiekunami oraz głównymi ideami istniejącego koła naukowego. Kiedy tak się dzieje zgodnie z zapisami zarządzenia rektora nr 90 z dnia 27.01.2025 r. koło naukowe ma obowiązek zaktualizować dane zawarte w rejestrze prowadzonym przez Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących.
Zgodnie z zarządzeniem rektora nr 90 z dnia 27.01.2025 r. każde koło naukowe ma obowiązek sprawozdawczy. Ilość sprawozdań może się różnić w zależności od działalności koła.
- Wykaz planowanych działań koła naukowego (w roku kalendarzowym) - to sprawozdanie każde koło musi uzupełnić (TUTAJ) jeden raz w roku do 15 stycznia danego roku.
- Sprawozdanie roczne - to sprawozdanie każde koło musi uzupełnić (TUTAJ) jeden raz w roku do 15 stycznia danego roku za rok poprzedni. Przykładowo rozliczenie działalności koła w 2025 roku należy rozliczyć do 15.01.2026 r.
- Sprawozdanie z zadań/projektów - to sprawozdanie uzupełnia koło które występowało o dofinansowanie rektora. Podpisane sprawozdanie należy przesłać do miesiąca od zrealizowanego zadania TUTAJ.
Każde koło, z wybranych przez siebie względów, ma prawo do zawieszenia swojej działalności do roku od wyznaczonej przez nie daty. Kiedy koło decyduje się na takie rozwiązanie może to zrobić z pomocą formularza TUTAJ. Odwieszenie koła odbywa się również z pomocą formularza zamieszczonego TUTAJ.
Uwaga! Zawieszone koło nie może składać wniosków o dofinansowanie!
Każde koło może zostać zamknięte:
- na własny wniosek lub wniosek opiekuna koła naukowego - formularz TUTAJ.
- na wniosek rektora z powodu niedopełnienia formalności wynikających z zarządzenia nr 90 z dnia 27.01.2025 r.